Kurs adresowany jest do chętnych nauczenia się malarstwa na komputerze. Ten rodzaj przekazu w sztuce coraz bardziej dominuje w komunikacji. Choćby za pomocą telefonu. I nie ma co wątpić w to, że w przyszłości właśnie takie malarstwo będzie najpopularniejsze w sztuce użytkowej.

Celem nauczania, na tym kursie, jest operowanie harmonią barw ze składowymi : temperatury, nasycenia i jasności. Mimo że atrybutów barw nie jest wiele, to nie jest to taka łatwa rzecz, by kogoś zauroczyć malarskim przedstawieniem ( pomijamy ciocie na imieninach:) ). By sobie w tej nauce pomóc należy wcześniej być dobrym z rysunku. To przy pomocy studiów rysunkowych poznajemy co to jest : dobre ustawienie, oświetlenie, kompozycja kadru, przeniesienie form proporcji itd. I dopiero jak uczeń wykaże się głęboką wrażliwością takiego postrzegania, a dowodem tego będzie zdolność przenoszenia danego przedstawienia w jego najciekawszych atrybutach na arkusz, można liczyć, że malarstwo nie sprawi danemu kursantowi olbrzymich trudności. Pamiętajmy więc, że wszelkie drogi na skróty, pomijania znaczenia rysunku nie wychodzą tu na dobre.

Na naszym kursie podobnie jak w rysunku cyfrowym łączymy tradycyjne malarstwo, gdzie w wolniejszym tempie uczymy się świadomie budować barwy. I powoli widzimy jak one się zachowują względem siebie i w którą stronę je należy przybliżać do właściwego efektu. To ważne bo dobry malarz bez względu na rodzaj medium w jakich się wyraża ( malarstwo sztalugowe czy komputerowe ) powinien wiedzieć gdzie szukać właściwe kolory, a nie strzelać na oślep wszelkimi próbami. Z doświadczenia wiemy, że właściwy kolor może być tuż, tuż obok tego co już mamy. A strzały na oślep pomijają wiele możliwości w delikatnych odcieniach. I tu praca powolna w tradycyjnych ćwiczeniach pomaga nam wychwycić i zrozumieć istotę budowania klimatu barwami. Te ćwiczenia trzeba wpierw wykonać powoli i uważnie i dopiero z czasem jak posiądziemy intuicję artystyczną będziemy mogli przyspieszyć i wtedy komputer pomoże nam ścigać się z czasem robiąc doskonałe realizacje.

Na naszych zajęciach kursanci tworzą równocześnie prace malarskie na swoich komputerach i te prace zawsze szeroko omawiamy by uzmysłowić kursantowi, co jest najistotniejsze w danej realizacji.

W przedstawionym przykładzie prezentuję obraz wykonany pędzlem z użyciem farb akrylowych. Jest to dowód, że jeżeli ktoś potrafi tak malować na płótnie, to jego komputerowa praca będzie równie doskonała. A gdy wykonuje te projekty zawodowo, komputer pomoże mu malować o wiele szybciej. Każdy pracodawca uważa szybkość i wysoką jakość pracy za bardzo ważne aspekty w procesie produkcyjnym. Pomocne też może być postawienie sceny w aplikacji 3d, która w łatwy sposób pomoże nam rozpocząć pracę. Ale nie liczmy na to, że aplikacja ta wyręczy nas w dopracowaniu szczegółów. Potem ręcznie będziemy musieli dopracować wiele drobiazgów, by utracić wrażenie mechanicznej jakości przedstawienia. Patrz oko w 3d – to dopiero początek tej pracy.