Kurs adresowany jest do chętnych nauczenia się malarstwa na komputerze. Ten rodzaj przekazu w sztuce coraz bardziej dominuje w komunikacji. Choćby za pomocą telefonu. I nie ma co wątpić w to, że w przyszłości właśnie takie malarstwo będzie najpopularniejsze w sztuce użytkowej.

Celem nauczania, na tym kursie, jest operowanie harmonią barw ze składowymi: temperatury, nasycenia i jasności. Mimo że atrybutów barw nie jest wiele, to nie jest to taka łatwa rzecz, by kogoś zauroczyć malarskim przedstawieniem (Pomijamy ciocie na imieninach ; ) . I by sobie w tej nauce pomóc należy wcześniej być dobrym z rysunku. To przy pomocy studiów rysunkowych poznajemy co to jest: dobre ustawienie , oświetlenie, kompozycja kadru, przeniesienie form proporcji itd. itp. I dopiero jak uczeń wykaże się głęboką wrażliwością takiego postrzegania , a dowodem tego będzie zdolność przenoszenia danego przedstawienia w jego najciekawszych atrybutach na arkusz, można liczyć, że malarstwo nie sprawi danemu kursantowi olbrzymich trudności. Pamiętajmy więc , że wszelkie drogi na skróty, pomijania znaczenia rysunku nie wychodzą tu na dobre.

Na naszym kursie podobnie jak w rysunku cyfrowym łączymy tradycyjne malarstwo, gdzie w wolniejszym tempie uczymy się świadomie budować barwy. I powoli widzimy jak one się zachowują względem siebie i w którą stronę je należy przybliżać do właściwego efektu. To ważne bo dobry malarz bez względu na rodzaj medium w jakich się wyraża ( malarstwo sztalugowe czy komputerowe )powinien wiedzieć gdzie szukać właściwe kolory, a nie strzelać na oślep wszelkimi próbami. Z doświadczenia wiemy, że właściwy kolor może być tuż, tuż obok tego co już mamy. A strzały na oślep pomijają wiele możliwości w delikatnych odcieniach. I tu praca powolna w tradycyjnych ćwiczeniach pomaga nam wychwycić i zrozumieć istotę budowania klimatu barwami. Te ćwiczenia trzeba wpierw wykonać powoli i uważnie i dopiero z czasem jak posiądziemy intuicję artystyczną będziemy mogli przyspieszyć i wtedy komputer pomoże nam ścigać się z czasem robiąc doskonałe realizacje.

Na naszych zajęciach kursanci tworzą równocześnie prace malarskie na swoich komputerach i te prace zawsze szeroko omawiamy by uzmysłowić kursantowi, co jest najistotniejsze w danej realizacji.

W przedstawionym przykładzie prezentuję obraz wykonany pędzlem z użyciem farb akrylowych. Jest to dowód, że jeżeli ktoś potrafi tak malować na płótnie, to jego komputerowa praca będzie równie doskonała. A gdy wykonuje te projekty zawodowo, komputer pomoże mu malować o wiele szybciej. Każdy pracodawca uważa szybkość i wysoką jakość pracy za bardzo ważne aspekty w procesie produkcyjnym. Pomocne też może być postawienie sceny w aplikacji 3d , która w łatwy sposób pomoże nam rozpocząć pracę. Ale nie liczmy na to, że aplikacja ta wyręczy nas w dopracowaniu szczegółów. Potem ręcznie będziemy musieli dopracować wiele drobiazgów, by utracić wrażenie mechanicznej jakości przedstawienia. Patrz oko w 3d – to dopiero początek tej pracy.