Kurs jest skierowany głownie do designerów, w tym również projektantów mody. Ma on na celu naukę szybkiego notowanie pomysłów za pomocą rysunku koncepcyjnego ( żurnalowego ) by w krótkim czasie przedstawić jakiś koncept projektu do akceptacji. Wiadomym jest, że w designie czas to też pieniądz. A całkowite – szczegółowe wykonanie projektu zawsze trwa w czasie. I tu byłoby to marnowanie tego czasu, gdyby prowadzić proces finalizacji koncepcji, bez jej wcześniejszego przedstawienia : inwestorowi, pracodawcy, i usłyszeć, że te czy tamte elementy, to nie w tym kierunku poszły co trzeba.

Przygotowanie takiego konceptu musi opierać się na świadomości czym jest rysunek i jakie atrybuty czynią go ciekawym. A zatem, by oczarować potencjalnego inwestora rysunek musi być stworzony lekko i z rozmachem zakreślony i do tego posiadać najistotniejsze cechy designu w określonym porządku dominacji. Oczywiście to co jest istotne, to wynika z charakteru zlecenia. Na tej podstawie w rysunku wprowadzamy elementy np.: właściwej faktury, różnorodności form, światła , przestrzeni, perspektywy, rzutów z różnych stron, może nawet odcienia erotyki – jak mowa o bieliźnie damskiej. Oczywiście robimy to w odpowiedni sposób, by nie zrazić odbiorcy, ale wzbudzić w nim pozytywne emocje. Zapewniam, że pracodawca jak i inwestor szybciej zauważą, to co nam się nie do końca udało osiągnąć. Oni mają świeżość spojrzenia do tego co dla nas jest opatrzone.

Dlatego w takim kursie należy uwzględnić konieczność wykształcenia wrażliwości w wykonywaniu typowych rysunków, gdyż wtedy wiemy że potrafimy nie tylko zauważać właściwe bogactwo ustawienia, ale i oddawać też różnorodność w praktyce. Na tej podstawie w późniejszym czasie pracujemy nad rysunkami żurnalowymi. Tu mega ważna jest konieczność oddawania idei nie tylko w trafny sposób ale i w lekki sposób – a to nie jest takie łatwe jak mogłoby się wydawać, Takie podejście do rysunków żurnalowych zabezpieczy nas przed sztampowym wykonywaniem konceptów, czyli błędnego używania tych samych środków do wyrażania np. dynamiki i spokoju. Ponadto nie możemy dopuścić do sytuacji gdy koncepcja razi brakiem wyczucia proporcji, różnorodności formy, itp.

Pamiętajmy rysunek żurnalowy jest bardzo istotny i trzeba go robić z ogromnym zaangażowaniem, bo tylko w ten sposób przechodzimy na wyższy poziom, aż do finalizacji projektu.