Nasz kurs rysunku żurnalowego w Gdańsku jest skierowany głownie do designerów, w tym również projektantów mody. Ma on na celu naukę szybkiego notowania pomysłów za pomocą rysunku koncepcyjnego (żurnalowego), by w krótkim czasie przedstawić jakiś koncept projektu do akceptacji. Wiadomym jest, że w designie czas to też pieniądz, a całkowite – szczegółowe wykonanie projektu zawsze trwa w czasie. I tu byłoby to marnowanie tego czasu, gdyby prowadzić proces finalizacji koncepcji, bez jej wcześniejszego przedstawienia : inwestorowi, pracodawcy i usłyszeć, że te czy tamte elementy, to nie w tym kierunku poszły co trzeba.
Rysunek żurnalowy - co to takiego?
Rysunek żurnalowy to jedna z gałęzi rysunku, która jest wykorzystywana w branży związanej z modą i designem. To rysunek koncepcyjny oparty na idei projektowania np. ubioru. Ważne są zatem aspekty rysunku sylwetki osoby oraz wykorzystanie własnej kreatywności, by koncept był interesujący, niesztampowy i przyciągający spojrzenia.
Przygotowanie konceptu musi opierać się na świadomości, czym jest rysunek i jakie atrybuty czynią go ciekawym. A zatem, by oczarować potencjalnego inwestora rysunek musi być stworzony lekko i z rozmachem zakreślony, a do tego posiadać najistotniejsze cechy designu w określonym porządku dominacji. Oczywiście to co jest istotne, wynika już z charakteru zlecenia. Na tej podstawie w rysunku wprowadzamy elementy np.:
- właściwej faktury,
- różnorodności form,
- światła ,
- przestrzeni,
- perspektywy,
- rzutów z różnych stron,
- nawet odcienia erotyki – jak mowa o bieliźnie damskiej.
Oczywiście robimy to w odpowiedni sposób, by nie zrazić odbiorcy, ale wzbudzić w nim pozytywne emocje. Zapewniam, że pracodawca jak i inwestor szybciej zauważą, to co nam się nie do końca udało osiągnąć. Oni mają świeżość spojrzenia do tego co dla nas jest opatrzone.
Kurs rysunku żurnalowego Gdańsk - przeznaczenie
Z powyższych powodów w takim kursie rysunku żurnalowego w Gdańsku należy uwzględnić konieczność wykształcenia wrażliwości w wykonywaniu typowych rysunków, gdyż wtedy wiemy że potrafimy nie tylko zauważać właściwe bogactwo ustawienia, ale i oddawać też różnorodność w praktyce. Na tej podstawie w późniejszym czasie pracujemy nad rysunkami żurnalowymi. Tu bardzo ważna jest konieczność oddawania idei nie tylko w trafny sposób, ale i w lekki sposób – a to nie jest takie łatwe jak mogłoby się wydawać, Takie podejście do rysunków żurnalowych zabezpieczy nas przed sztampowym wykonywaniem konceptów, czyli błędnego używania tych samych środków do wyrażania np. dynamiki i spokoju. Ponadto nie możemy dopuścić do sytuacji, gdy koncepcja razi brakiem wyczucia proporcji, różnorodności formy, itp.
Pamiętajmy, że rysunek żurnalowy jest bardzo istotny i trzeba go robić z ogromnym zaangażowaniem, bo tylko w ten sposób przechodzimy na wyższy poziom, aż do finalizacji projektu.
Cennik kursu
Kurs podstawowy
1 raz w tygodniu-
40 min indywidualnie z nauczycielem dla każdego ucznia z grupy
-
Pozostały czas wspólne ćwiczenia z korektami nauczyciela
-
Razem 3 godz. zajęć w cenie 40 zł /godz.
Kurs rozszerzony
2 razy w tygodniu-
2 razy po 40 min indywidualnie z nauczycielem dla każdego ucznia z grupy
-
Pozostały czas wspólne ćwiczenia z korektami nauczyciela
-
Razem 6 godz. zajęć w cenie 40 zł /godz.
Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godz. 17:00 – 20:00 oraz w soboty w godz. 9:00 – 12:00; 12:00 – 15:00. Dzień zajęć ustalany jest indywidualnie z uczestnikiem.
Zajęcia odbywają się w:
- w budynkach Uniwersytetu Gdańskiego przy ul. Bażyńskiego
- w pracowni artystycznej przy ul. Gospody 6d/30 w Gdańsku
Kursy rysunku i malarstwa
Kurs rysowania portretów
Mój blog o rysunku i architekturze

Pejzaż zimy
Zima to bardzo urokliwa i magiczna pora roku, która przywołuje swoim otoczeniem może nie wysoką temperaturę ale pełnię magii. W zimie jest coś zaczarowanego i

Co rysować?
Sytuacja za oknem tzw. przedwiośnie a także nasza covidowa rzeczywistość, która nie raz zmusza nas do pozostania w domu są doskonałą okazją by poświęcić czas

Techniki suche
Materiałami wykorzystywanymi do tworzenia rysunków techniką suchą są kredki, ołówki oraz węgiel. Charakterystyczny dla tej techniki jest pigment w stanie stałym oraz brak wody podczas